نظام جدید ابزار تحول عظیم در آموزش و پرورش است
نوشته شده توسط : مینا
وزیر آموزش و پرورش:
نظام جدید ابزار تحول عظیم در آموزش و پرورش است

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: نظام جدید 6.3.3 ابزاری برای رسیدن به تحول عظیم در آموزش و پرورش است.

خبرگزاری فارس: نظام جدید ابزار تحول عظیم در آموزش و پرورش است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حمیدرضا حاجی بابایی در گردهمایی شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش و مدیران و معاونین مناطق استان گفت: برخلاف برخی از اظهارنظرها و نگاه‌های ظاهری مسائلی مانند 6.3.3 برای آموزش و پرورش هدف نیست.

وی این‌گونه مسائل را ابزاری برای رسیدن به هدف اصلی آموزش و پرورش دانست و با بیان اینکه ما به دنبال تحول عظیم در آموزش و پرورش هستیم، اظهار داشت: هدف اصلی ما تحول در محتوا است که این تحول در محتوا هم شامل کتاب و هم شامل معلم می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه معلم در واقع محتوای آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: یک معلم مؤمن اصل محتوا است و کتاب ابزار در دست اوست.

وی با تعریف پایه ششم در نظام 6.3.3 اظهار کرد: ما به دنبال این نبودیم یک سال ششم را اضافه کنیم، بلکه تعریفی داریم برای اینکه باید دانش‌آموزی مؤمن، اهل قرآن، ‌اهل تفکر، خلاقیت و نوآوری در تراز جمهوری اسلامی ایران بسازیم.

حاجی بابایی ابراز داشت:‌ محتوای ما در دوره ابتدایی باید به گونه‌ای باشد که ما را به اهدافمان برساند و دانش‌آموز تا 12 سالگی به آنچه مدنظر ما است برسد.

وی با اشاره به این فرموده امام خمینی مبنی بر اینکه «به ابتدایی برسید، دانشگاه دیر است»، یادآور شد: هر کاری که ما می‌خواهیم انجام دهیم باید پایه‌ریزی و فونداسیون‌ آن را از دوره ابتدایی انجام دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تحلیل رسانه‌های آمریکا از نظام جدید آموزش و پرورش ایران اظهار کرد: تحلیل آنها از اهداف ما درست است اما برخی‌ها در داخل این درک را ندارند.

وی افزود: برخی از داخل، نظام جدید 6.3.3 را برگشت به 50 سال قبل می‌دانند و به درستی اهداف ما را درک نمی‌کنند.

حاجی بابایی با بیان اینکه همه این مسائل بهانه‌ای است که ما آموزش و پرورش را با تراز جمهوری اسلامی بسازیم، تصریح کرد: باید به سمتی برویم که دانش آموز ما به مسلمان بودن و ایرانی بودنش افتخار کند.

وی تاکید کرد: پایه ششم ابتدایی را ایجاد کردیم چون که نمی‌توانیم تمام برنامه‌هایمان را در پنج سال به انجام برسانیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموز پایه ابتدایی آماده هر نوع تغییر و تحول است،‌ گفت: معلم بر دانش‌آموزان پایه ابتدایی حکم‌فرماست و باید سعی کنیم دانش‌آموز ما در دوره جدید تا 12 سالگی که پایه ششم را تمام می‌کند خوب قرآن بخواند و معارف آن را نیز تا حدودی درک کند.

وی استفاده از فناوری‌های نوین را در مدارس مهم دانست و ابراز کرد: به همین منظور 19 راهکار برای استفاده از فناوری در مدارس به ادارات کل آموزش و پرورش ارائه کردیم.

حاجی بابایی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش یادآور شد: آموزش و پرورش پای هر کار بایستند می‌تواند آن را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه باید مجهز شدن مدارس به فناوری جزو دغدغه همه مسئولان قرار گیرد خاطرنشان کرد: از این طریق می‌توانیم از استفاده‌های بی‌مورد دانش‌آموزان از اینترنت جلوگیری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ابراز کرد:‌ به بنده می‌گویند چرا این قدر عجله داری؟ از بس آدم‌ها خوابیدند، ما که یک قدم برمی‌داریم می‌گویند چرا عجله داری؟

وی تاکید کرد: 30 سال است آموزش و پرورش را خواباندیم حالا که می‌خواهیم یک قدم برداریم می‌گویند عجله دارید.

حاجی بابایی تربیت انسان‌های مؤمن و انقلابی را از مهم‌ترین اهداف آموزش و پرورش دانست و با اشاره به تلاش‌ها برای مبارزه با مواد مخدر و بی‌حجابی ابراز داشت: اگر تمرکز بر روی آموزش و پرورش شود بسیاری از مسائل و مشکلات رفع می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش اشاره به وجود هفت میلیون دانش‌آموز ابتدایی اظهار داشت: اگر برنامه‌ریزی‌های لازم شود و آموز‌ش‌های مناسب ارائه شود دانش‌آموزان مؤمن و معتقد تربیت خواهند شد.





:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: